eljuliet

Un Bloc Compromés amb el País Valencià

Presentació de La societat valenciana en l’espill lingüístic a Novelda

 

El passat 1 de desembre, vam fer la segona presentació del meu llibre d’assaig, La societat valenciana en l’espill lingüístic. En esta ocasió, va tindre lloc a Novelda, el meu poble, i vaig comptar amb el privilegi que fera la presentació el mestre, el meu mestre, Joan Antoni Montoya Abat.

novelda1

Rodejat d’amics i de referents, com ara Víctor Cremades o Manolo Garcia, la meua intervenció es va centrar a desmentir eixa fal·làcia que diu que hi ha llengües que no són útils. La utilitat no és el criteri que ha d’imperar en la valoració de les llengües, però argumentar que n’hi ha d’inútils només es pot fer si es parla des del corral del monolingüisme acèrrim i agressiu.

novelda3

Les llengües són tan útils com vulga la persona que les aprén –i les usa–. Però, sobretot, són sempre enriquidores. Fa pocs dies vaig llegir que aprendre quatre rudiments d’una llengua, és a dir, saber saludar, dir adéu i pronunciar unes quantes estructures és l’única habilitat que, sent incompleta, et forneix satisfacció. Dit d’una altra manera: no es pot saber conduir a mitges, no es pot saber medicina a mitges, no es pot ser llander a mitges. En canvi, sí que pots saber dir quatre idees en un idioma qualsevol –encara que siga només això!– i sentir que els parlants autòctons t’acullen, se n’alegren, t’ho agraeixen.

novelda2

Eixa idea va cohesionar el meu parlament, igual que sura en tot el llibre. Si teniu interés per vore complet l’acte, ací davall el teniu. El meu agraïment a Novelda Digital per la magnífica cobertura que ens van oferir. Tant les fotos, com el vídeo, són gràcies a ells.

novelda4

 

Anuncis

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 8 febrer 2017 by in Literatura, Uncategorized.
