eljuliet

Un Bloc Compromés amb el País Valencià

El meu vot no va a Pablo Iglesias

El peix està tot venut. No cal continuar donant arguments ni reivindicant la democràcia interna. Compromís es diluirà en Podemos en les pròximes eleccions generals. I això serà així malgrat la tremenda decepció que inundarà les bases, entre les quals em compte.

No importa la voluntat dels militants ni dels simpatitzants. Per a triar la llista en primàries sí que valien, però ara ja no tenen prou idea: ara cal donar-los les decisions mastegadetes: “voteu com jo vos dic, que és més patriota deixar de ser patriota”. El discurs de la líder de Compromís en l’Assemblea del seu partit és digne d’estudi: brillant i demagògic a parts iguals. Literatura política per a seduir les masses i, de passada, deixar ben clar que les bases no saben, que estan equivocats però són bons xics. Ja estic jo ací -li ha faltat dir- per a mostrar-vos el camí.

La tessitura és certament delicada per al Bloc i, això també, per al mateix Compromís. No vore que el gran resultat d’autonòmiques no prové del votant pròxim a Podemos és d’una gran ceguesa. Compromís creix pel vot valencianista i la dada més contundent és el 2% d’Oriola o Torrevella. L’aportació d’Oltra i Ribó és bàsica, però no és el seu mèrit isolat, sinó la simbiosi amb el valencianisme de base, el que explica l’èxit. Ara, però, la base és llega, ergo prescindible. La simbiosi cedeix pas a la “tirania de la raó” (de la meua raó), això sí, expressada amb bones i poètiques paraules.

I així estem, en el moment més dolç del nacionalisme valencià, caminant de dret cap a l’anihilació, cap a la dissolució en una marca perdedora, sense ideologia, sense autocrítica, sense ganes de treballar de deveres, sinó empatxats d’ego fins a les orelles o les puntes de la cueta.

No sé si la CUP es presentarà a les pròximes eleccions generals, ni si ho farà pel País Valencià. Si ho fera, potser alguns i algunes es vorien obligats a escoltar de nou els afiliats i els simpatitzants, no fóra cas que pegaren a fugir cap a una candidatura que, si més no, sí que els tindria en compte. Com que la CUP no s’hi presentarà, potser serà el moment de començar a garbellar entre el patracol de paperetes i vore quina triem. A mi PACMA em cau simpàtica, veges tu. Perquè una cosa sí que tinc clara: el meu vot no va a Pablo Iglesias.

pacma

Anuncis

5 comments on “El meu vot no va a Pablo Iglesias

  1. vicent sanchez ortells
    3 Octubre 2015

    Me agradaria que m’avisres si tens entrades noves.
    Gracies.

  2. Pep Bajoqueta
    4 Octubre 2015

    Ves i tocat la faba

  3. Juanitales
    5 Octubre 2015

    Juliet, si vols toca’t la fava com et recomana Pep Bajoqueta, però el meu vot tampoc anirà a Pablo Iglesias 😉

  4. Joan Garcés
    6 Octubre 2015

    Home, abans Bildu o esquerra!

    en tot cas, el meu vot tampoc anirà a Pablo Iglesias!

    • eljuliet
      6 Octubre 2015

      Hola,
      Com no són europees, al PV no hi haurà papereta de Bildu. I Esquerra és possible que s’integre en IU. En fi, vorem com acaba tot.
      Salut!

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 3 Octubre 2015 by in Espanya.
